CELLULIT Co to jest i jak sobie z Nim radzić?

zapytajsiefarmaceuty.pl
zapytajsiefarmaceuty.pl
[Głosów:0    Średnia:0/5]


CELLULIT

Pomarańczowa skórka, kalafior czy cellulitis to potoczne określenia
cellulitu .
Cellulit powstaje w wyniku gromadzenia się nadmiernej ilości tkanki
tłuszczowej na biodrach, pośladkach i udach. Czasami występuje także
na brzuchu i ramionach.
Celullit jest schorzeniem tkanki łącznej, stanem zapalnym tkanki tłuszczowej,
objawem jest powstawaniem grudek pod powierzchnią skóry.

Ponad 90% kobiet, niezależnie od wieku i wagi cierpi na cellulit. Przypadłość
ta najczęściej występuje u kobiet o krępej budowie ciała ale nie tylko,
cellulit nie omija też kobiet szczupłych, o wąskich ramionach i biodrach.
Szczupłe kobiety może pocieszy fakt, że przypadłość ta rozprzestrzenia
się na ich ciałach dużo wolniej niż u kobiet o pełnych kształtach.

W jaki sposób pojawiają się nasze znienawidzone grudki? Komórki tłuszczowe
znajdująca się pomiędzy skórą a mięśniami tworzą podskórną tkankę tłuszczową.
Komórki mające wielkość rzędu główki od szpilki powiększają się pod
wpływem złej przemiany materii nawet kilkadziesiąt razy. W komórkach
tłuszczowych zaczynają się odkładać produkty końcowe przemiany materii,
które powinny zostać wyprowadzone odpowiednimi kanałami limfatycznymi
i wydalone z organizmu. Limfa płynie wtedy, gdy się poruszasz. Natomiast
w przypadku, gdy tkanka łączna straciła swoją sprężystość, wykonywany
ruch nie ma wpływu na prawidłowe funkcjonowanie systemu limfatycznego.
Wówczas nawet osoby uprawiające czynnie sport nie są pozbawione tej
przypadłości. Co powoduje, że tkanka łączna jest osłabiona? Przede wszystkim
stres, papierosy, kawa, nie przykładanie uwagi do diety, a także naturalny
proces starzenia się skóry. Z cellulitem walczą przede wszystkim kobiety,
a to z tego powodu, że tkanka łączna kobiety jest znacznie słabsza niż
u mężczyzny.
Walka z cellulitem oznacza przede wszystkim odpowiednio dobraną dietę,
ćwiczenia, pielęgnacja właściwymi kosmetykami oraz ewentualnie zabiegi
pojędrniające w gabinetach kosmetycznych.

Cellulitowe ABC czyli jak wygrać z Cellulitem

Czy wiesz dlaczego masz cellulit?

Prawdopodobne przyczyny :

- problemy z zatrzymywaniem wody które są powodem gromadzenia toksyn

- problemy z układem krążenia

- niewłaściwe diety powodujące efekt jojo oraz odkładanie tłuszczu w
organizmie

- częste gorące kąpiele

Jak pozbyć się cellulitu

- Unikaj gorących kąpieli - długie i częste gorące kąpiele powodują
rozszerzanie i niszczenie naczyń krwionośnych.

- Masaż - kup rękawice do masażu gdyż masaż jest jednym z najlepszych
sposobów na ukrwienie miejsc dotkniętych cellulitem

- Ogranicz spożywanie kawy i soli gdyż zatrzymują one wodę w organizmie
i toksyny.

- Unikaj stresu ponieważ ten uwalnia adrenalinę, która niezbyt dobrze
działa na tkankę tłuszczową.

- Zmień tabletki antykoncepcyjne na te zawierające mniejszą ilość estrogenu.

- Ćwicz - Ruch to najlepsza broń do walki z cellulitem. Pamiętaj by
ćwiczyć systematycznie i co najmniej 30 minut dziennie.

- Pij dużo wody gdyż ta oczyszcza organizm z toksyn. Najlepsza woda
to mineralna nie gazowana, minimum 1,5L dziennie.

- Ogranicz spożycie tłuszczu w swojej codziennej diecie.

- Tłuszcze zwierzęce zastąp roślinnymi


DIETETYCZNE PRZYKAZANIA

1. LICZ KALORIE
- Liczenie kalorii pozwoli Ci nie przekroczyć ustalonego limitu kalorii.
Zapoznaj się z wartościami energetycznymi poszczególnych produktów i
naucz się ich na pamięć. Układając menu kieruj się tą nowo nabytą wiedzą
a dobrze Ci posłuży. Wybieraj produkty najmniej kaloryczne i zawsze
waż wszystko, co zamierzasz zjeść.

2. OGRANICZ SPOŻYWANIE SOLI I OSTRYCH PRZYPRAW
- pobudzają one bowiem apetyt, ponadto sól wiąże wodę w tkankach. Nie
jest tu mowa o rezygnacji, jedynie o ograniczeniu, bądź też zastąpieniu
ich łagodnymi przyprawami, ziołami, szczypiorkiem itp.. Zawarte w ziołach
olejki aromatyczne przyśpieszą przemianę materii, a także wypłuczą z
organizmu nadmiar wody.

3. UROCZYSTOŚCI Z SUTO ZASTAWIONYM STOŁEM TO TWÓJ WRÓG
- wystrzegaj się słodkich deserów i alkoholu. Alkohol sprawia, że często
tracimy kontrolę nad apetytem. Wybieraj wówczas potrawy niskokaloryczne
np. sałatki bo na którym przyjęciu ich brak? Jeżeli poczujesz, że za
dużo zjadłaś to parkiet na pewno miło Cię przywita.

4. UŻYWAJ MAŁYCH TALERZYKÓW
- to taki mały trik, który pozwoli Ci zjeść mniej niż dotychczas. Nawet
niewielka porcja na małym talerzyku wygląda na o wiele większą niż jest
w rzeczywistości. Nie śpiesz się, jedz powoli delektując się małym kęsem.
Pamiętaj, że sygnał, że żołądek jest już nasycony dociera do mózgu nawet
po 15-20 minutach - jedząc powoli zjesz mniej! Ponadto powolne jedzenie
sprzyja lepszemu przyswajaniu składników odżywczych z jedzenia.

5. ZAPRZYJAŹNIJ SIĘ Z JEDZENIEM.
- Dziwnie to brzmi, tym bardziej w uszach kogoś, kto naprawdę lubi jeść,
wręcz nawet uwielbia! Tak naprawdę jednak dużo osób mających kłopoty
z nadmiarem kilogramów patrzy na jedzenie jak na wroga. A przecież jest
ono nam niezbędne do życia, oczywiście w stosownych proporcjach.

6. NIE WAŻ SIĘ CODZIENNIE
- wystarczy raz na tydzień. Początkowo można schudnąć niewiele albo
nawet wcale, co może zniechęcić Cię do dalszej walki. Waż się zatem
raz na kilka dni, zawsze o tej samej porze i najlepiej nago.

dietetyczne przykazania
cz.2


DIETETYCZNE PRZYKAZANIA cz.2

7. PIJ DUŻO WODY
- Woda pozwala pozbyć się z organizmu ubocznych produktów przemiany materii,
które przedostają się do krwi podczas spalania tłuszczu. Ponadto, pijąc
dużo wody nie czujesz się głodny. Dużo to jakieś 2 litry dziennie, najlepiej
niegazowanej wody mineralnej, niesłodzonych (bądź rozrzedonych wodą) soków.

8. NIE JESTEŚ GŁODNA? A WIĘC NIE JEDZ!
- Nie sięgaj odrchowo po jedzenie, rób to tylko wtedy, gdy naprawdę jesteś
głodna i rób to mądrze.

9. NIE OBWINIAJ SIĘ!
- Jeśli nie możesz sobie poradzić ze swoją ochotą na słodycze, bądź inny
niedozwolony przysmak, pozwól sobie na jego kawałeczek. Obowiązuje tu
zasada - im pora będzie wcześniejsza tym lepiej, nigdy nie jedz zakazanych
łakoci na noc. Zadręczanie się nic tutaj nie da, wręcz przeciwnie - zestresujesz
się i sięgniesz po następny kawałek..

10. NIE WYTYCZAJ SOBIE CELÓW, KTÓRYCH WIESZ, ŻE NIE OSIĄGNIESZ!
- Bądź szczera ze sobą i ustal jasne reguły gry. Jeżeli celem Twoim jest
schudnięcie kilku kg i możliwość wciśnięcia się w stare fatałaszki to
w porządku. Jeżeli jednak myślisz, że utrata wagi rozwiąże Twoje wszystkie
problemy to się mylisz.

11. KOLEJNOŚĆ.
- Nadchodzi pora obiadowa..od czego zaczynasz swój posiłek? Jeżeli od
sałatki to plus dla Ciebie! Kolejność spożywania obiadu przedstawia się
następująco: sałatka, ryż z mięskiem. Dlaczego? Jeżeli spożywałaś wcześniejszy
posiłek kilka godzin temu istnieje możliwość, że Twój organizm będzie
nastawiony na odkładanie zapasów. Lepiej, żeby to zrobił z sałatką (jako,
że pierwszą ją konsumujemy), niż z tłuszczem w postaci mięska. Jak wiadomo
taki tłuszczyk od razu powiększy rezerwy tłuszczowe.

12. NIGDY, PRZENIGDY
- nie idź głodna na zakupy! Koniecznie zjedz najpierw coś lekkiego i ustal
listę zakupów. Nie będziesz potem sięgać po niedozwolone produkty. Kiedy
jesteś głodna wybierasz przeważnie produkty o największej kaloryczności,
co związane jest z chęcią szybkiego zaspokojenia głodu. Nic nie zaspokoi
szybciej, niż bomba energetyczna. Proste i słuszne, nie wtedy jednak,
kiedy, przeszliśmy na dietę!

13. TŁUSZCZ TO TWÓJ WRÓG!
- Nie ma takiego produktu, który tuczy tak jak tłuszcze zwierzęce. Zamień
go na nienasycone kwasy tłuszczowe, olej na olej roślinny, a najlepiej
na oliwę z oliwek. Jeżeli mięso i mleko to tylko chude, a z serów i słodyczy
(szczególnie z czekolady) najlepiej zrezygnuj.

14. RUSZAJ SIĘ!
- To podstawa. Spaceruj (nawet po sklepach 😉 po kilkanaście minut co
2 - 3 dni. Lekkie przechadzki potrafią zdziałać cuda.

W dzisiejszych czasach coraz więcej ludzi ma problem z nadwagą. To skutek tego, że wraz z rozwojem technologii i cywilizacji staliśmy się znacznie bardziej leniwi, to powoduję,
że nasza aktywność fizyczna znacznie zmalała. Należy również wspomnieć o fakcie, że niezdrowa żywność tak popularna w tych czasach, również się do tego przyczyniła. Chodzi głównie
o przetworzoną żywność, z której pozbywa się minerałów, witamin i błonnika przy dodatkowym zwiększeniu zawartości zabójczego cukru i tłuszczy. Stąd też w ostatnim czasie bardzo
popularne stało się pytanie „jak szybko i skutecznie zrzucić zbędne kilogramy?” i czy w obecnych czasach jest to w ogóle możliwe.

Aby znalezć najlepszą odpowiedz na pytanie dotyczące szybkiego i skutecznego odchudzania zebraliśmy grupę najlepszych dietetyków oraz trenerów osobistych, a na podstawie ich
wypowiedzi przygotowaliśmy ten poradnik.

1) Świadomość niekorzystnych nawyków i złych wyborów

Po pierwsze należy mieć świadomość, że to, że ktoś cierpi na nadwagę ma swoją przyczynę i nie jest to wina ani genów ani choroby. Nie istnieje coś takiego jak geny otyłości, a
choroby sprzyjające i wywołujące nadwagę są niezwykle rzadko spotykane. Zdecydowanie w większości przypadków to nadwaga powoduję choroby, a nie na odwrót. Do niekorzystnych
nawyków zaliczamy następujące rzeczy: obajdanie się, podjadanie w nocy, wybieranie nieodpowiedniej żywności, ciągłe podjadanie między posiłkami, zbyt dużo ilość ciężkostrawnych
potraw, zbyt duża ilość słodyczy, niewystarczająca ilość warzyw i owoców.

Utrzymanie odpowidnej wagi i szczupłej sylwetki jest możliwe tylkodzięki odpowiednim nawykom. Jeśli konkretna osoba będzie jadła zdrowo, smacznie i rozsądnie, nie będzie
spożywała zbyt dużej ilości jedzenia to gwarantuję, że nie będzie miała w ogóle żadnych problemów ze zbędnymi kilogramami.

2) Brak aktywności fizycznej

Nawet osoby bardzo szczupłe, którym towarzyszy brak ruchu często nie są w stanie stwierdzić, że czują się dobrze w swoim ciele. Szczupły wcale nie oznacza, że ktoś jest zdrowy,
ale szczupły w 99 przypadkach na 100 będzie zawsze o wiele zdrowszy niż osoba otyła. Dlatego też warto po prostu ruszać się. Może to być spacer, jazda rowerem, bieganie, gry
sportowe, czy też ćwiczenia na siłowni lub w domu.

Wcale nie musisz biegać dziennie 10 km lub katować się ćwiczeniami na siłowni, ale jednak jeśli chcesz rozsądnie i szybko schudnąć to nie możesz rezygnować ze sportu.

3) Suplementy diety

Jak już zostało wspomniane wcześniej większość rzeczy, które spożywamy po prostu zapycha nasz organizm i powoduję, że nasz metabolizm znacznie zwalania. Dlatego też ludzie,
którzy twierdzą, że jedzą niewiele i teoretycznie zdrowo to jednak powoli przybierają na wadze. Często tacy ludzie, uważają, że nic nie są w stanie na to poradzić, a ich waga z
czasem systematycznie rośnie coraz bardziej.

Całe szczęście istnieje coś takiego jak suplementy diety, które okazują się rozwiązaniem problemów dla wielu ludzi na całym świecie. Pomagają schudnąć szybko i skutecznie.
Nawet w przypadku osób, które długo męczyły się z uciążliwą nadwagą.

Rynek ofertuję nam jednak szeroki zakres asortymentu i nie wszystkie produkty są skuteczne. Dlatego też zapytaliśmy naszych ekspertów o przygotowanie specjalego zestawienia, w
którym porównają najskuteczniejsze suplementy diety. Przy swoim wyborze zwracali uwagę na takie rzeczy jak: czy polecają dany produkt, opinie klientów, szybkość odchudzania, koszt
i bezpieczeństwo. Czołówkę zestawienie przedstawiamy poniżej.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*